lördag 19 mars 2011

Osäker tjej

Jag började hela min Au pair-resa med att endast vända mig till EF's Cultural Care (CC), men sen fick jag beslutsångest då jag hittade Skandinaviska Institutet (SI). Som tur är kan du ju söka samtidigt med båda, men jag vet inte om jag kommer att orka det. Det går segt att skriva ansökningar och känns bättre att satsa allt på ett företag istället.
Dessutom kan jag berätta att dagen efter jag hade gjort en intresseanmälan till SI ringde det en jättetrevlig kvinna därifrån och pratade om vad SI innebar och vad du fick och massa massa information. Tror vi pratade i cirka 20 minuter. Dagen efter det fick jag hem kuvertet med all information du kan behöva inför ansökan och jag kommer inte alls dra mig för att ringa tillbaka om jag inte förstår något för de var trevliga och hjälpsamma på alla sätt!
Så här var då inte EF. Kan inte uttrycka mig tillräckligt väl då jag "bara" har varit på ett informationsmöte med EF och gjort en intervju med dem. Men allt deras info-möte handlade om kunde du i stort sett läsa dig till i deras katalog.

Sååå.. för min del kommer jag i första hand satsa på SI. Nu måste jag bara få ihop barntimmarna, ta studenten och sommarjobba - sen drar jag från Landet Lagom :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har ni frågar är det bara att ställa dem och övriga kommentarer är varmt välkomna. Skriv gärna er email-adress så kan jag svara till den om ni vill :)