måndag 14 mars 2011

Startskottet

Det första som krävs för att åka iväg till USA är klart. Det vill säga att gå på Au pair-möte. Det är i och för sig två månader sen jag gjorde det, den 16 januari. Där fick jag även gör en intervju som är giltig i ett år, får se om jag får göra en ny eller om den kommer att hålla tills min ansökan är klar.

Den har jag förövrigt påbörjat, men vad svårt det är! För det första är det en utfrågning om mig själv, om vad jag kan och vill med det här året och massa andra saker. Jag har fyllt i i stort sett allt, det som saknas är barnreferenserna. Känner att det är ingen idé att fylla i något om det förrän jag har mina barntimmar. Men så fort skolan är slut ska jag börja samla ihop dem, för detta är något jag verkligen verkligen vill göra. Är helt fast och läser massvis med Au pair-bloggar och inser att det är mycket att tänka på, men det är därför jag börjar tänka över allt redan nu. För en gångs skull vill jag vara ute i tid!

Det blir inte mycket uppdateringar nu, men så fort det händer något skriver jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har ni frågar är det bara att ställa dem och övriga kommentarer är varmt välkomna. Skriv gärna er email-adress så kan jag svara till den om ni vill :)