lördag 5 maj 2012

Bland bergen och snön

Jaha, här sitter man i Voss, Norge, mitt ute i ingenstans och ser det snöa utanför fönstret emellanåt. Kom igår och hela veckan har det varit 20 grader och efter att vi åkt hem ska det vara likadant. Men underdessa fyra dagar vi ska vara här ska det vara skitväder med blåst, kallt och snö. Och Norge har redan, efter mindre än ett dygn, levererat den lovade prognosen fullt ut. Suck.
Tittade ut genom fönstret precis i detta ögonblicket och något dog inom mig. Det illsnöar.. Och vi ska ut i detta vädret också, upp i bergen till mina pärons vänners hytte (stuga) uppe i bergen. Men först blir det lunch/middag tack och lov (om jag orkar det efter den enorma fikapausen med fyra sorters tårtor).






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har ni frågar är det bara att ställa dem och övriga kommentarer är varmt välkomna. Skriv gärna er email-adress så kan jag svara till den om ni vill :)