torsdag 30 augusti 2012

Ambassaden

Har varit på Ambassaden idag, och äntligen är det klart. Jag visste att det inte var något att vara nervös för. Men ändå..

Hade tid vid 08.30 och var där typ 45 minuter innan. Kön var kanske på sju personer när jag ställde mig. På mindre än tio var jag inne i säkerhetskontrollen där de tog min telefon och alla mina saker fick åka igenom en sådan där röntgen som finns på flygplatser. Sen var det bara att "följa den gula pilen" till ett liiitet väntrum. Där fick jag nr 57, var nr 50 när jag kom. Tog typ en halvtimme, sen fick jag gå fram och lämna mina papper, gå och sätta mig och vänta tills mitt namn ropades upp kanske en tjugo minuter senare. Då fick jag lämna fingeravtryck. Tiden mellan detta och tills mitt namn ropades upp för sista gången, hann salen fyllas helt full. Kan tillägga att jag inte sovit mycket i natt (pappa snarkar) så höll på att somna mot väggen.. I alla fall, till slut fick jag gå fram till luckan med kvinnan som intervjuade mig, alltså två frågor: "hur många barn ska du ta hand om?" och "vart i USA ska du?". Sen sa hon "okey, so your visa is approved".

En lycklig Amanda lämnar ambassaden och dess taggtrådsbeklädda stängsel bakom sig.

Nu sitter jag på tåget hem och ska försöka sova sista timmen. Pappa sover redan.. Suck.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har ni frågar är det bara att ställa dem och övriga kommentarer är varmt välkomna. Skriv gärna er email-adress så kan jag svara till den om ni vill :)