måndag 1 augusti 2011

Den som väntar på något gott...

Äntligen har jag en dator igen! Nu slipper jag sitta vid mamma och pappas gamla Bettan som jag har vart såååå nära på att slänga i golvet ett X antal gånger. Och nu märker man att pappa har uppgraderat internethastigheten, haha. Det känns helt konstigt att sitta vid en laptop igen efter mer än två månader utan :P

Idag har vart en fantastisk dag. Jobbade mellan 07.30 och 14.00 för att sedan bege sig hem i 26 graders värme. Ockuperade direkt solstolen och la mig med magen och benen i solen och resten i skuggan och däckade. Fast det blev nog bara ca 20 minuters sovande, men solen hann flytta sig så att hela jag låg i skuggan.. Men som vanligt märks det inte att jag solat, tror jag :s Varför ska det vara så svårt att få bruna ben? En fråga jag ställt mig många gånger!

Men nu sitter jag i soffan medan pappa kollar på något ointressant program National Geopgraphic som handlar om lastbåtar. Kommer nog lägga mig och läsa om en stund. Har äntligen kommit igång och läsa igen. Har saknat det lite tror jag. Men sen är det ju inte så kontigt att jag inte läst på ett tag (av fri vilja) för skolan ska ju alltid tvinga på en massa böcker som säkert skulle vart jätteintressanta om jag fått läsa dem i min egen takt. Men när man får en deadline som heter "På fredag ska ALLA ha läst till och med kapiteö 14, för då ska vi gå igenom den och ALLA ska ha något att säga om boken hittills!", då blir man inte allt för peppad att läsa..

Tur att man slipper allt sådant nu, haha :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har ni frågar är det bara att ställa dem och övriga kommentarer är varmt välkomna. Skriv gärna er email-adress så kan jag svara till den om ni vill :)