onsdag 4 januari 2012

2012

Är det inte en konstig känsla att veta att det är ett nytt år? Jag menar, hur vet vi det egentligen - det är ju något som människan uppfunnit. Men bara tanken på att det var FÖRRA året jag tog studenten till exempel är makalöst ofattbar. Men, men, det är väl bara att acceptera att det är sista året som vi ska finnas till - 21 december 2012 går ju världen under enligt Mayaindianerna.. Därför ska jag leva detta året fullt ut!

Nytt år, nya möjligheter heter det ju. Det vill säga att det vill jag verkligen leva upp till och har därför endast avlagt ett enda nyårslöfte i år:
Detta året ska jag flytta till USA.
Punkt slut. Det är liksom inget att diskutera, jag ska göra det.
Jag har längtat efter det i så många år nu och det är så nära att bli verklighet nu att jag nästan inte tror mig själv. Jag har fixat praktikplats - ska bara få godkännande från dagisets fack och från Arbetsförmedlingen sen så blir det 200 timmars praktik på en förskola i Timmersdala och sen så är det "bara" att skicka in ansökan till Au pair-förmedlingen, besöka huvudstaden och Amerikanska Ambassaden, fylla i 7000 papper, hitta familj (och en hel del andra grejer), packa och sen USA :D
Låter hemskt enkelt när man radar upp det så där, men det löser sig, detta är något jag verkligen vill och därför får man bortse från allt krångel.

Hade förövrigt en riktigt mysig nyår. Jag och två kompisar bara. En hemskt bra nyår med många skratt och äckligt god (hemlagad) tre-rätters-middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har ni frågar är det bara att ställa dem och övriga kommentarer är varmt välkomna. Skriv gärna er email-adress så kan jag svara till den om ni vill :)