lördag 28 januari 2012

Nytt och Fräscht

Jag känner att nu räcker det med vinter och snö. Jag vill ha vår, gröna blad som börjar sticka ut kring trädgrenarna, vitsippor och tio grader varmt. Det är vad jag längtar efter. Tänk att kunna gå ute utan vantar, jag kan just nu inte kunna föreställa mig hur det känns. Ungefär som jag inte kan tänka mig hur värme, alltså riktig sommarvärme, känns när man bara har bikini på sig och det ändå känns som man dör av värmeslag.
Jag köpte nya, ordentliga träningskläder härromdagen och vill bara dra på mig dessa och ut och spring, men det är ju lite för mycket snö för att kunna springa på ängarna och farligt att springa för sent på kvällarna här ute på landet.. Suck.. 

Och äntligen är rummet klart! Det blev en svart tapet med guld strimmor i och beige/guldiga blomrankor på. Grymt nöjd, men saknar en sak som jag inte trodde jag skulle - bäddsoffan jag spenderat den senaste 1½ veckan på.. Med två täcken under bäddmadrassen blev det som min egna lilla sfär i kaoset som mitt rum bringade.Plus att den är 120cm bred och min säng är bara 90cm.. Lite mer att vräka ut sig över. Men men, det blir förhoppningsvis ett sänginköp inom en snar framtid (en 120cm så klart). Men allt är klart på rummet utom att två tavelhyllor ska upp, att taklampan ska bytas ut och en ny matta ska in. Det skönaste med hela proceduren är att absolut INGET som jag inte ska ha kommer in på rummet. Här rensas det så det står härliga till! Ah! Kom på en sak till.. KF:aren har gjort sönder min absoluta favorittavla som föreställer en akvarell av Venedig. As.


KF = Kattfan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har ni frågar är det bara att ställa dem och övriga kommentarer är varmt välkomna. Skriv gärna er email-adress så kan jag svara till den om ni vill :)