söndag 2 september 2012

Checklista

Jag är nästan klar med min lilla checklista. Det är inte mycket kvar att göra, förutom den lilla parentesen som heter packa. Vet inte vart jag ska börja. Men ska försöka börja lägga fram sånt jag vet ska med och sånt som ska tvättas.

Fixa med abonnemanget hos Telia
Köpa resväska
Köpa mapp till alla papper
Köpa ny kalender
Beställa linser
Synundersökning
Ta foto att ha till ambassaden, visumet och int. körkortet
Betala €540 till SI för flyg och försäkring
Fixa nytt pass
Hämta personbevis 120 alla relationer hos Skatteverket
Betala visumet (1120 kr)
Röntga lungorna
Besöka läkaren och fixa Medical Form
Fylla i DS-160 och skriva ut bekräftelse
Läsa och signera DS-2019 (och SEVIS)
Ordna kuvert med frimärken för 72 kr
Boka resa och hotell till Stockholm
Boka tid hos ambassaden
Besöka ambassaden
Köpa presenter till familjen
Växla dollar
Plocka ut foton att ta med
Lägga i ordning alla (!!) papper, ta kopior.
Hämta ut årsförbrukning av mediciner
Beställa internationellt körkort
Skriva packlista
Test-packa
Packa på riktigt
Städa rummet
Avskedsfest/20 års kalas
Åka till NEW YORK! (och Chicago)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har ni frågar är det bara att ställa dem och övriga kommentarer är varmt välkomna. Skriv gärna er email-adress så kan jag svara till den om ni vill :)