tisdag 18 september 2012

New York

Förra onsdagen gjorde vi en tripp till New York med Orientation-gruppen - touren alla väntat på. Istället för att skriva hur jag känner idag, skriver jag istället om hur jag kände då. Det var magiskt. Städernas stad. Men på något sätt blev jag, inte missnöjd (tvärtom). Men det kändes som att det saknades något i staden. När jag jämför med hur Chicago ser ut, måste jag ju säga att jag föredrar Chicago med alla växter och grönområden plus vattnet. Men, New York var det. Vi åkte via Bronx och Harlem in i city och åkte förbi Central Park, var uppe i Rockefeller Center (Top of the Rock), såg One World Trade Center och de andra tornen som ska vara klara inom två år. Sist var vi i Battery Park och såg en pytteliten Frihetgudinna i mörkret. Såg nästan bara hennes fackla. Men jag kör en bildbomb:

Casandra och jag på väg mot NYC

Påväg att lämna Harlem

Dålig bild på Magnolia Babkery, där Carrie (i SATS) köper cupcakes

Utanför Rockerfeller Center



Empire State Building

Casandra



Jag och min rumskamrat Mariye (?) som nu bor på Hawaii med sin värdfamilj

Radio City Music Hall



Rockerfeller Center



Times Square och årskulan






<3



1 kommentar:

  1. Åh, vilket äventyr och vilken STAD! Hoppas Chicagofamiljen tar väl hand om dig och att hemlängtan inte är för stor(om det vore jag så hade den iaf varit det), det blir bättre, lovar! Och blir det inte det så är det bara att åka hem ;) Köss - på västgötska, ditt modersmål

    SvaraRadera

Har ni frågar är det bara att ställa dem och övriga kommentarer är varmt välkomna. Skriv gärna er email-adress så kan jag svara till den om ni vill :)