fredag 28 september 2012

Chicago tour

Jag har glömt att berätta om den guidade rundturen som vi au pairer åkte på förra söndagen. Det var lika kallt som dagen innan, ännu kallare på bussen men ÖPPET tak. Hade samma kläder på mig som på baseballmatchen, tänk michelingubbe. Turen började vid Willis Tower och vi åkte huller-om-buller runt i stan. Det var liksom inte en stadsdel för sig, utan allt på en gång. Vi åkte i cirklar. Det var väldigt intressant men vår guide var lite lite lite för entusiastisk när han berättade. Han berätta dåliga historier och trodde han var jätterolig. Han skrek och tjoade på folk nere på gatan.. Ja.. lite för mycket helt enkelt. Efter en timme hade jag tröttnat och min huvudvärk slog till. Sen var jag sjuk i två dagar. I alla fall, bildbomb kommer nedan på en del av vad vi såg.

Willis Tower





Trump Tower




Vägverket





Hancock Tower

Lake Michigan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har ni frågar är det bara att ställa dem och övriga kommentarer är varmt välkomna. Skriv gärna er email-adress så kan jag svara till den om ni vill :)