söndag 23 september 2012

Dresscode Neon

Min första lediga helg och och igår blev det en fullspäckad dag! Började dagen med att ta tåget till Wrigley Field där jag, Fanny och Josefine gick på Chicago Cubs, bara för att man måste se en baseballmatch när man är i staterna. Vi fattade inget. Absolut inget. Det måste nog vara den tråkigaste sporten någonsin. Hände verkligen ingenting alls! Haha. Matchen höll nog på i tre timmar, men efter som det var så förbannat kallt och blåsigt (jag satt med jeans, linne, stickad tröja och hoodie OCH jacka - jag frös ändå) gick vi efter en timme.

Sen var det bara att ta tåget in till city för att luncha med Olivia och Maria på foodlife. Sedan var det till att hitta neonfärgade kläder. Blev partaj på kvällen och det var dresscode neon. Gick inte riktigt all in, men det fanns det andra som gjorde. Blev ett rosa  linne. Mer fantasifullt blev det inte. Köpte en limegrön kavaj men fick aldrig användning för den för det var för varmt inne i lägenheten vi var i. Trevligt var det på kvällen i alla fall. Massa nya männsikor, och inte bara svenskar för en gång skull.

Idag var det bara att glatt kliva upp vid tio efter sex timmars sömn (inte riktigt, låg vaken en timme på morgon för bebis skrek..), för idag är det dags för den guidade Chicago bussturen. Det blir kul att få höra lite historia och inte bara vandra runt som man brukar.



 Utsikten från Wrigley Field - Chicago



Olivia





Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har ni frågar är det bara att ställa dem och övriga kommentarer är varmt välkomna. Skriv gärna er email-adress så kan jag svara till den om ni vill :)