måndag 1 oktober 2012

Födelsedagsfirande

Den 29:e fyllde jag år och den firades både i fredags och i lördags. På fredagen träffade jag Olivia, Carro, Sofie, Josefine och Fanny. Vi gick till The Cheesecake Factory och åt. Har inte ätit där förut, bara varit inne och vänt pga. otroliga köer. Men vi höll ut i 40-50 min och fick till slut vårat bord. Jag åt ministekar med hemgjordt potatismor. Stort hjärta. Fick med mig en doggy-bag hem som jag åt igår. Mums! Till efterrätt tog vi en cheesecake, vi delade alla sex på den. Olivia visste att jag inte gillar när folk sjungerför mig så givetvis bad hon vår servitör om att sjunga Happy Birthday AMANDA för mig. Sagt och gjort. Men cheesecaken var fruktansvärt god!!!

Igår tog min värdfamilj med mig till ett asiatiskt ställa och bjöd mig på anka. Jättegott verkligen. Har ätit det förut, men det var supergott. Efteråt åkte vi hem och åt tårtan jag och min värmamma köpt på The Swedish Bakery i Andersonville tidigare under dagen. Det blev en choklad och hallontårta. Den var god, men smakade lite fabriksgjord. Men som sagt god. Direkt efter det blev det till att slänga sig på tåget till downtown och möta upp Olivia och Carro för att bege oss till en hemmafest någonstans söder om Boystown (gaykvarteret, var dock inte där, bara i närheten). Där var det massa svenska människor, så kändes ganska udda. Men trevligt var det. Vi stannade dock inte så länge.

Och nu är det måndag igen. Samma visa igen.. Upp klockan kvart i 8, börja 8. Lunch 11 och köra pojken till förskolan vid 12. Hämta upp 3.30, hem äta mellanmål och till parken. Sluta 5.30. Varje dag, samma sak.

Ska försöka mig på att gå på ett konstmuseum idag eller imorgon, beroende på vad det kostar att gå in. På fredag blir det nog zoo eller inomhuslekpark för barnen på pojkens lediga dag. Vi får se :)

Pojken ville att jag skulle ha hans fördelsedagsstrut på mig

"Make a wish Amanda"

På restaurangen. Vet inte om jag får ha bilder på pojken i bloggen, så det blir en svart ruta istället

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har ni frågar är det bara att ställa dem och övriga kommentarer är varmt välkomna. Skriv gärna er email-adress så kan jag svara till den om ni vill :)