söndag 21 oktober 2012

Sunday Sunday

Igår kom nya au pairen. En tjej från Mexico som redan varit här i Chicago i två månader. Hon är jättesöt och trevlig. Hon kommer nog passa bra i den här familjen. Hon hade med sig en hel kartong med mat från Mexico och vi fick smaka på godis som smakade vattenmelon och någon jättestark krydda. Det var inte långt ifrån att det kom eld ifrån min mun. Barngodis som är så jäkla starkt!!! Sjukt.. Min värdpappa fick springa efter ett glas mjölk som jag klunkade i mig fort. Haha.
Vid 1 pm åkte jag in till stan med Julia, Gabriella och Alicia och shoppade lite. Jag kan ju inte handla mycket mer nu men hade redan innan bestämt mig för att köpa ett par vita Converse till, och de hittade jag på Nordstrom Rack för $45 (samma pris som på Zappos.com där jag tänkt köpa dem innan). Blev även ett mobilskaö från Kate Spade med plats för bankkort, ID-kort m.m. Handy! Efter det blev det Cheesecake Factory och min älskade Steak Diana och en Hersey's Choklad Cheesecake. Stort hjärta! Var så mätt efteråt att jag nästan rullade hem...
I eftermiddag ska jag till downtown och möta upp Julia, Gabriella och Alicia (igen) och ta en riktigt svensk fika på Magnolia Bakery. Ska bli kul att få prova på deras cupcakes.
By the way, gästrummet kanske inte är så trevligt i sig, det står massa flyttboxar och är allmänt stökigt, men sängen. Åh den sängen! 160 cm bara för mig, med duntäcke, bästa filten och två underbart mjuka kuddar! Jag skulle kunna bo i den för alltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har ni frågar är det bara att ställa dem och övriga kommentarer är varmt välkomna. Skriv gärna er email-adress så kan jag svara till den om ni vill :)