söndag 7 oktober 2012

Willis Tower

Igår bar det av mot USAs högsta byggnad Willis Tower (f.d. Sears Tower) med Olivia och hennes syster Molly. Vet inte hur många olika köer vi var tvungna att stå, men det tog cirkus två timmar att ta sig upp till 103:e våningen. Hissen tog en minut, resten var väntan och en tio minuters lång film om byggnaden. Väl upp såg vi inte alla fyra staterna man ska kunna se, men vi såg nog tre i alla fall - Illinois (där jag är), Michigan och Wisconsin. Riktigt häftigt. Men precis som när jag var uppe på Top of the Rock så förstår man inte att det är verkligt. Det är så himla högt upp. Vi gick så klart ut i glasutbyggnaden The Ledge, men killen som tog kort på oss var fruktansvärt dålig så bilden på oss är suddig plus att han inte fick med glasgolvet, suck.. Läskigt var det. Jag darrade som ett asplöv när jag gick ut på golvet. 103 våningar rakt ner till marken. På kvällen åkte vi till en collegefest ganska nära där jag bodde. Det var roligt, men amerikanare är roliga när de festar. Helt galna! Nu sitter jag instängd i mitt rum och försöker besluta om jag ska ta med mig iPaden och dra till Starbucks någon timme för här hemma är det fullt med barn som ska se en trolllerishow som min värdmammas kompis ska ha. Vet inte om jag orkar med tio högljudda fyraåringar just nu.

Millenium och Grant Park

Millienium Park och en del av downtown. Trump Tower.

Downtown. John Hancock Tower och Trump Tower (USAs nästhögsta byggnad)

Norr

Långt där uppe bor jag någonstans





Den dåliga bilden på mig, Olivia och Molly

103:våningar rakt ner

Beerpong



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har ni frågar är det bara att ställa dem och övriga kommentarer är varmt välkomna. Skriv gärna er email-adress så kan jag svara till den om ni vill :)