måndag 15 oktober 2012

Turist i Chicago

Igår hade jag inget bättre för mig än att ta en tur till city och ströva omkring. Vet inte hur många kilometer jag gick, men röra på mig det fick jag! Gick en bra bit på State St, sen över samma väg tillbaka fast på Michigan Ave. Försökte mig på att turista runt lite. För en gångs skull hade jag nämligen med mig min kamera. Den hänger sällan med här för ovanlighetens skull. Hemma i Sverige är den med överallt. I alla fall fotade jag lite, framför allt i Millennium Park. Dock orkade jag inte gå bort till fontänen i Grant Park, kanske en annan gång. Gick så klart till Cloud Gate a.k.a. The Bean. Den stora turistattraktionen. Enda jag saknar att jag inte varit på, mer än med guidebussen, är Navy Pier.

Chicago River


Överallt finns dessa skyltar för överallt byggs det om




Fontän i Millennium Park med video i



Jay Pritzker Pavilion och The Great Lawn

Cloud Gate a.k.a. The Bean




Inne i Cloud Gate

Chicago Skyline







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har ni frågar är det bara att ställa dem och övriga kommentarer är varmt välkomna. Skriv gärna er email-adress så kan jag svara till den om ni vill :)