onsdag 10 oktober 2012

Hösten är på intåg

Idag har varit en av de kallaste dagarna här. Termometern sa tio grader, men menade fem grader. I och med att det blåser så förbannat här blir det alltid kallare än det borde. Löven faller också. Inga mer 25 grader här inte, tyvärr.

En månad i staterna förresten!!

Idag har varit en bra dag ur barnens synvinkel. Ur min synvinkel har den varit sämre. Är extremt trött och har frusit hela dagen. Inte frysa-för-att-det-är-kallt utan snarare frysa-för-att-jag-börjar-bli-sjuk. Inte kul.
När vi skulle gå ner till bilen för att åka till förkolan stod pojken vid dörren och mumlade något, så jag frågade vad han sa. "I love you". Helt apropå. Haha sötis. Det var fint att höra det, men kände samtidgt "nej, det får han ju inte säga nu när jag ska lämna honom!". Tycker synd om honom som måste träffa massa nya au pairer och nannys hela tiden. Men vad ska jag göra liksom. Familjen har pratat med ett par stycken au pairer och de har hittat en tysk tjej som jag ska prata med någon dag. Skönt att de hitatt någon de vill att jag ska prata med i alla fall. Samtidigt känns det lite konstigt, själva känslan att någon annan tjej ska komma hit istället för mig. Men jag räknar ner, idag är det 16 dagar till hemfärd. Känns bättre att säga så än två veckor. Men snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har ni frågar är det bara att ställa dem och övriga kommentarer är varmt välkomna. Skriv gärna er email-adress så kan jag svara till den om ni vill :)