torsdag 4 oktober 2012

Andersonville

Jag jobbade bara 10-4 idag så haft en extremt lugn och härlig dag. Direkt när jag slutat gick jag ner till tåget för att möta upp Gabriella. Vi styrde sedan kliven mot svenskområdet Andersonville med siktet inställt på att hitta en kanelbulle (kanelbullensdag idag!!). Det tar bara tio minuter från tåget att gå så väl där kikade vi in i Swedish Bakery, men icke. Vi hittade inga bullar.. Vi fick nöja oss med varsin frozen yoghurt, första för oss båda i staterna. Tog chokladyoghurt och öste på minikakor, sega godisar och massa frukt och så klart varm fudgesås. Mums!!! Vi storsade runt lite och kikade. Det var min tredje gång i där, första för Gabriella. Vi tog en lite sväng till Walgreens också och när vi kom ut började det ösregna och eftersom vi alla skulle gå till tåget, och jag sedan hem, vände vi i dörren och gick in och köpte var sitt paraply då det bara öste ner regn. En väldigt bra dag trots allt. Nu sitter jag proppmätt på spaghetti och köttbullar. Amerikanskgjorda av värdpappan. Men de dög. Imorgon blir det långdag men ska ta med barnen till Swedish-American Museum till barnavdelning imorgon- Spännande.



Den ser äcklig ut men var så god!

Söta Gabriella

SVEA Restaurant

Den grymt fula dalahästen. I ögonen på den står det Stockholm och Chicago plus att båda städerna är målade på sidan av den.


Vattentornet

Svensk Amerikanska Museumet, dit vi ska imorgon

Sakerna i fönsterna är säkert minst tio år, helt solblekta och snuskiga



Snön är så gammal att det blivit gul..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har ni frågar är det bara att ställa dem och övriga kommentarer är varmt välkomna. Skriv gärna er email-adress så kan jag svara till den om ni vill :)