torsdag 18 oktober 2012

Nästsista arbetsdagen

När jag hade berättat för mina värdföräldrar att jag ville åka hem var det nästan tre veckor tills jag skulle sitta på ett plan hem. Nu jobbar jag min näst sista dag och på söndag kommer den nya au pairen hit. Då flyttar jag in i gästrummet och är ledig resten av min tid här. Känns så himla skönt!
Idag blir en slappdag med barnen, ska köra pojken till förskolan vid 12.15 och hämta vid 3.30. Sen blir det lite lek och jag slutar vid 5.30. Imorgon är det ingen förskola och då blir det antingen Lincoln Park Zoo eller inomhuslekpark i Skokie. Vi får se vilket humör vi är på.
Igår provpackade jag min resväska och la ner allt jag inte kommer ha mer användning för här. Får flyga med ca 50 lbs (23 kg) och just nu väger väskan 40 lbs (18 kg). Det enda jag har kvar att packa ner är lite kläder och smink. Ska skicka hem två paket, ett med skor och ett med lite allt möjligt. Sånt som väger lite mer. Hellre betala kanske $50 för två paket än över $75 för övervikt..

Igår var jag med Gabriella, Carolyn, Alicia och Julia på en pizzeria i Wrigleyville. Har inte ätit pizza på flera månader och det var så gott!! Efter det gick jag, Gabriella och Carolyn på bio. Vi såg "Pitch Perfect". Den var hilarious!! Så underbart rolig. Längtat tills den kommer till Sverige, måste se den igen. Kom hem vid 11.45, för sent för min del, och började 7.30 imorse. Just nu håller pojken at gå mig på nerverna, vet nye varför men men.. Allmänt jobbig bara. Han har vart det den senaste veckan av någon anledning.

Puss och kram och nyp i stjärten!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har ni frågar är det bara att ställa dem och övriga kommentarer är varmt välkomna. Skriv gärna er email-adress så kan jag svara till den om ni vill :)